İçişleri Bakanlığı tarafından "Görev belgesi düzenlenmesi" genelgesi yayımlandı. Yayımlanan genelgeye göre sokağa çıkma muafiyeti kapsamında yer al...
İçişleri Bakanlığı tarafından "Görev belgesi düzenlenmesi" genelgesi yayımlandı. Yayımlanan genelgeye göre sokağa çıkma muafiyeti kapsamında yer alan iş yerlerinde çalışanlar, e-devlet üzerinden başvuru yaparak sokağa çıkma izin belgesi edinecek. Ancak sistemde yaşanan yoğunluk nedeniyle sisteme giriş yapmak oldukça zor.
Tüm illere "Görev belgesi düzenlemesi" genelgesi gönderildi
Covid-19 salgını ile mücadele kapsamında 26 Nisan 2021 tarihinde ülke genelinde tam kapanma kararı ilan edilmişti. Yayımlanan genelgede üretim, imalat, tedarik, inşaat ve lojistik zincirlerinde aksama olmaması adına "Sokağa çıkma yasağından muaf yerler ve kişiler" listesi yayımlamıştı.
Bu da ilginizi çekebilir: Tam kapanmada inşaat şirketleri muaf olacak mı?
Sokağa çıkma kısıtlamasından muaf iş yerleri, çalışan personellerine izin kağıdı düzenleyerek çalışanların işlerine devam etmesini sağlayacaktı. Ancak daha önceki sokağa çıkma kısıtlamalarında bu konunun çok fazla suistimal edilmesi birtakım düzenlemeleri beraberinde getirdi.
İçişleri Bakanlığı yasağın başlamasına saatler kala bir genelge yayımlayarak sistem üzerinden görev belgesi düzenlenmesi gerektiğini belirtti.
Aynı genelgede yer alan bir diğer maddede ise sistemlerde yaşanan yoğunluk veya sisteme erişilememesi problemleri nedeniyle sistem üzerinden başvuru yapılamaması durumunda; elle doldurulabilecek aşağıdaki form ile en fazla üç gün geçerli olmak üzere muafiyet koşullarının sağlanmış sayılacağı belirtildi.
|
Tıklayarak büyük halini görebilirsiniz veya bilgisayarınıza indirebilirsiniz. |
Düzenlenecek olan bu belge polis kontrollerinde ibraz edilecek olduğundan çalışanın mutlak suretle bu belgeyi yanında bulundurması gerekecek. Ancak unutmayın! Elle doldurulacak olan bu formun geçerliliği sadece üç gün. Bu üç gün içerisinde başvuruların e-başvuru sistemi üzerinden tamamlanması gerekiyor.
E-başvuru sistemi üzerinden yapılan kayıtlar kolluk kuvvetlerinin sistemi ile entegre halinde olacak. Bu sayede sokağa çıkma yasağının suistimal edilmesinin önüne geçilmesi planlanıyor.
İşverenler hangi belge ile sokağa çıkacak?
26 Nisan 2021 tarihli genelge ile sokağa çıkma yasağından muaf tutulan iş yeri sahipleri, yine e-başvuru sistemiyle izin belgesi alacaklar.
Sokağa çıkma yasağı izin başvuruları nereden yapılıyor?
Adım Adım Sokağa Çıkma Yasağı İzni Almak
Adım 1
Buraya tıklayarak e-devlet'e giriş yapın ve karşılaştığınız sayfada "Yeni başvuru" butonuna tıklayın.
Adım 2
Başvuru türünü seçin ve alt başvuru türünü işaretleyin. Ardından "Devam et" butonuna basın.
Adım 3
Otomatik olarak doldurulan bilgilere dokunmanıza gerek yok. Ancak doldurulmayan yerler varsa kendiniz doldurmalısınız. Bu aşamada iletişim adresi, e-posta adresi ve cep telefonu eksiksiz olarak doldurulmalı.
Adım 4
Bu adımda otomatik olarak standart başvuru metni ekrana gelecek. Burayı değiştirmenize gerek yok. Ardından ek belge yükleme bölümünde de herhangi bir işlem yapmanıza gerek yok. Şu an bulunduğunuz adresi dikkatli bir şekilde girin. Çünkü iş yerinizle şu anki adresiniz arasındaki güzergah, kolluk kuvvetlerince kontrol edilecek ve alakasız bir güzergahta olmanız halinde bu durum tespit edilecek.
Örneğin inşaat firmasında çalışıyorsanız, ev bilgilerinizi doğru girdiğinizde; evinizle işiniz arasındaki güzergahtaki kontrollerde sıkıntı yaşamazsınız.
Son olarak girdiğiniz bilgilerin doğruluğunu onaylamanız gereken kutucuğa büyük harflerle EVET yazmanız ve "Başvur" butonuna basmanız yeterli olacak.
Görüşmeye katılın